Match Cupen avgjord!

MATCH CUPEN 2023

Idag söndag 15 oktober har finalen spelats i vår Match Cup som spelas under hela säsongen och det i strålande solsken.

Finalen stod mellan fr vänster på bilden, Jakob Berggren och Niklas Augustsson mot Sofia Gustafsson och Sara Martinsson.

Efter att ha fått flytta finalen vid ett antal tillfällen då banan varit stängd, kunde den alltså spelas idag och det var dom regerande mästarinnorna Sofia och Sara som återigen tog hem segern med siffrorna 3/2.

Grattis säger vi till Sofia och Sara och bra kämpat Jakob och Niklas som det inte räckte hela vägen för.

I Match Cupen ingår även en Looserstege
där dom som förlorar sin första match får göra upp i en egen så kallad Looserstege.

I år stod den finalen mellan Lennie Garyd /Klas
Bohman och Fredrik Sjökvist/Mattias Norberg.

Här drog Garyd och Bohman det längsta strået och
vann med siffrorna 2/1.

Vi säger även grattis till Garyd/Bohnam och
givetvis bra kämpat av Sjökvist/Norberg.

Missa nu inte att vi nästa helg, söndag 22 oktober avslutar vår tävlingssäsong med  JA Travel Golfresors 2-manna scramble. Vi startar 11.00 med en shotgunstart. Max 54 lag, så först till kvarn gäller!