Nya ställplatser

Vara-Bjertorp Golfklubb anlägger fler ställplatser; klart 1 Juli 2023

I en av satsningar som Vara-Bjertorp GK nu gör är att anlägga 22 nya ställplatser. Det finns även ett antal reservplatser som resulterar i att VBGK totalt kan ta emot 30 boende på samma gång.

Samtliga platser är belägna i anslutning till golfklubbens anläggning. Alla platserna har tillgång till El. Ställplatserna är uppgrusade och det är gräsunderlag mellan platserna. Platserna kommer vara förbokningsbara, länkade via VBGK hemsida för att där lätt kunna boka sig en plats.

Öppning av ställplatserna kommer att ske lördagen 1 juli , bokningen sker via vår hemsida ;

Se mer information på VBGK hemsida www.vara-bjertorpgk.se.

Under en period framöver finns det en rad projekt som kommer ske på VBGK: Det kommer att byggas ett nytt tillgänglighetsanpassat omklädningsrum som skall vara klart 2024. Vår förhoppning är även att kunna anlägga en latrintömningsplats för husbilar framöver.

Vara -Bjertorp golfklubb skall även satsa på en ny range och en sving studio.

En kort presentation om området kring VBGK: Golfbanan ligger på Varaslätten ca 15 km från Vara tätort som är ett mysigt samhälle med affärer och det kända fiket Nordpolen. Bjertorp slott ligger ca 50 meter från VBGK anläggning där det går att äta slottsmiddag om så önskas. Slottet driver även golfrestarungen på VBGK som är värt ett besök.

Ev frågor kontakta VBGK ordf Per-Olof Jakobsson 070-5592455