Årsmötet 18 april

I tisdags den 18 april genomfördes årsmötet på Bjertorp Slott. Ett 40 tal medlemmar var på plats.

Vår ordförande Per-Olof Jakobsson hälsade alla välkomna och öppnade mötet. Där efter valdes Bengt Hedenström till mötesordförande och Kerstin Isaksson till sekreterare.

Till protokolljusterare valdes Ann-Britt Martinsson och Niklas Augustsson.

Anna Ehn (revisor) gick igenom ekonomi och

en av våra två klubbrevisorer Stefan Johansson läste revisionsberättelsen.

Styrelsen fick ansvarsfrihet och Verksamhetsberättelsen för 2022 lästes upp och verksamhetsplanen för 2023 fick medlemmarna läsa själva.

Då styrelsen har många projekt på gång, gick Per-Olof igenom planerna och finansiering av dessa projekt. Efter det fick medlemmarna ställa frågor. Sedan röstades det om projekten ska genomföras. Ett rungande ja blev svaret och nu får styrelsen i uppgift att se till så projekten blir verklighet.

Efter det var det så dags för valberedningen att komma med deras förslag.

Per-Olof Jakobsson omvaldes till klubben ordförande.

Karl-Olof Johansson och Roger Strömberg hade avböjt omval. Här valdes Carl Elfstrand in som ledamot och Andreas Jeraeus som suppleant.

Till ny klubbrevisor efter Stefan Johansson valdes Gunnilla Skarin.

Medlemmarna fick också en tillbaka blick av lite som hänt 2022 och endel vad som kommer 2023.

Vi hade också dragning i vårt medlemslotteri och den lyckliga vinnaren blev Sune Ljunggren, grattis!

När mötet närmade sig sitt slut var det några avtackningar som skulle göras.

Karl-Olof Johansson och Roger Strömberg avtackades för sin tid i styrelsen. Stefan Johansson tackade för sig efter många år som klubbrevisor.

Då Andreas Jeraeus gick in i styrelsen fattas det ett namn i valberedningen. Dom för i uppgift att tillsätta den platsen på Höstårsmötet.

Bengt avslutade mötet och lämnade åter över till Per-Olof som tackade för förtroendet för ytterligare ett år som ordförande och meddelade att fikat var uppdukat.