Städdag genomförd

Städdag 2
Städdag 1 red

Torsdagen den 13 april hade vi årets första städkväll. På kort varsel drog vi ihop denna kväll och 35 medlemmar kom ut till klubben och gjorde ett fantastiskt jobb.

Hela klubbhuset städades invändigt. Från källaren upp till övervåningen med våra omklädningsrum. Området runt klubbhuset krattades löv och kvistar upp, även större grenar som blåst ner togs om hand. Ute på banan var det stora grenar som skulle dras ut från våra dungar då banpersonalen varit framme med motorsågen. Ett tungt arbete men jäklar va alla tog i och slet så vi var färdiga tidigare än beräknat. Vi trodde nog inte heller att allt skulle hinnas med men där hade vi fel.

När allt var klart bjöds det på kvällsmacka och lite försenat kaffe, tyvärr…ni var ju klara innan kaffet hann rinna ner.

Ett stort TACK till Er som va med denna kväll!!
Många timmar sparades bland annat åt vår banpersonal.

Det ideella arbetet är oerhört viktigt för klubben och vi är väldigt tacksamma för det som görs.