CancerGolfen

Lördagen den 17 september spelade vi vår klubbtävling till förmån för Cancerfonden. En bästboll med 42 par anmälda som tävlade i två klasser. Dagens extra tävling bestod i närmast hål på hål 4. Dagen bjöd på ett fantastiskt höstväder med strålande sol.

I A-klassen vann far och son Berggren, Jörgen och Jakob med fina 48 poäng.
På andra plats kom Daniel Sjökvist och Mikael Arenäs som hade samma poäng som treorna Carola och Mats Larsson, Herrljunga GK med 47 poäng.
På fjärde plats kom Johan Johansson och Lennie Garyd med 45 poäng och på femte plats kom även där far och som men då Johansson, Jimmy och Jakob.

I A-klassen kom Ferdinand Weihrauch närmast på hål 4 med fina 39 cm.

I B-klassen vann Gunnar Birgersson och Conny Andersson med fin fina resultatet 50 poäng. På andra plats kom Tomas Skarin och Sören Magnusson med 47 poäng och på tredje plats kom syskonen Elfstrand, Mimmi och Carl som hade 45 poäng. På fjärde plats kom även där far och son, Thore och Daniel Johansson med 43 poäng. Femte platsen tog Maria Nilsson och Jens Hofling med även dom 43 poäng.

I B-klassen kom Ulrika Vadh närmast på hål 4 med 2,81 cm.

Förutom att klubben skänker startavgifterna och intäkterna från rangen denna dag så har vi många företag som ställer upp och skänker pengar i samband med denna tävling. Det är vi oerhört tacksamma för.
Här nedan ser du vilka företagen var.

I år var det 8 företag som var med och skänkte 100 kr per gjord birdie. Så varje birdie som gjordes var värd 800 kr.
Under tävlingen gjordes det 30 birdies, vilket genererade 24 000 kr.

Blank & Söner sponsrade puttävlingen genom att matcha de 50 kr som det kostade att vara med med lika mycket.

5 bollar fick man på sig och endast en lyckades med bedriften att sänka alla 5. Den som vann den fina korgen var Carl Elfstrand.

Så det som nu återstår är att räkna ihop alla pengar som skänkts denna dag. Vi återkommer inom kort med resultatet.
Förra gången vi arrangerade detta var 2020 (2021 var ett uppehåll pga. pandemin) då samlade vi in 142 182 kr och totalt under alla år vi har samlat in och skänkt över 1, 5 miljoner till Cancerfonden, fantastiskt!

Vi säger grattis till ALLA pristagare!

Vi vill tacka ALLA som på något sätt har varit med och bidragit till den insamling som blir i år, STORT TACK!
Tillsammans gör vi skillnad!