Bjertorp Open

Tisdagen den 6 sep kunde vi äntligen genomföra vårt event Bjertorp Open, efter två års uppehåll på grund av pandemin. Eventet arrangerar vi tillsammans med Bjertorp Slott. I år var det 22 lag anmälda och som fick en helt fantastiks dag.
Fantastisk väder, banan var i absolut toppskick och maten och underhållning lika så.

Dagen startade 11.15 med information om dagen för att sedan dra igång 12.00 med en shotgunstart. 18 håls 3-manna scramble som sagt spelades på en banan i super fint skick. När spelet var klart var det samling med mingel och välkomstdrink upp på Bjertorp Slott där en 3-rätters slottsmiddag väntade. Under middagen underhöll Erica Sjöström och ESBand. Prisutdelningen hölls efter desserten och det var en hel del priser som skulle delas ut efter fina prestationer.

Under spelets gång hade vi extra tävlingar, det var närmast hål på alla våra kort hål och på hål 17 var det rakast drive. Dom som var pricksäkrast på respektive hål var
Hål 4 Beckne/Almgren 2,42 m sponsrat av Nordea.
Hål 6 Mikael Helgesson 3,05 m sponsrat av Hedin Bil Mercedes Alingsås.
Hål 11 Beckne/Almgren 2,02 m sponsrat av Hedin Bil Ford Alingsås.
Hål 16 Björn Rydberg 1,21 m sponsrat av Stenhaga.

Rakast drive, sponsrat av Nordea.
Dam Eva J:son Brelid
Herr Martin Steen

Vi hade även en tävling uppe på Bjertorp Slott som Anders Hedeen fixade med. Den hölls ute på terrassen där deltagarna fick gissa hur långt dom trodde slaget skulle bli. Sedan slogs slaget och mättes. Den som hade minst diff mellan gissning och slag vann.
Vinnaren blev Björn Rydberg, som slog längden han gissade, snyggt!

Vi hade även ett pris till bästa bruttoscore. Det vann lag Häggblom/Rydberg/Korpås med fina 59 slag.

Prispallen i nettoklassen blev som följer:
1. Häggblom/Rydberg/Korpås med resultatet 55,4.
2. Bergwall/Branander/Björkhede med 55,6. Det var tajt till första platsen.
3. Martinsson/Martinsson/Ohlsson med 57.

Resultatlistan kan du se på Min Golf.

Jag vill framföra ett stort TACK till alla som var med och gjorde denna dag till den fantastiska det blev, TACK!
Vår medarrangör Bjertorp Slott och Victoria Johansson med hennes kollegor.
Sponsorer, Nordea, Hedin Bil Ford och Mercedes Alingsås och Stenhaga.
Lennart Persson, som ser till så denna dag blir av.
Och alla lag som var anmälda till dagen.

En stor eloge också till vår banpersonal som fixat till så banan var i detta fantastiska skick.
Och Anders Hedeen som höll reda på alla som skulle gissa och slå uppe på Slottet.

Nu siktar vi på att vi ses nästa år igen!
Hanna