Finalen i Match Cupen spelad

Efter 4 spelade matcher var det så dags för final i årets Match Cup. Den spelades i söndags den 2 okt. Finalen spelades mellan (från vänster) Albin Truvé/Oliver Johansson och Sofia Gustafsson/Sara Martinsson. Matchen blev väldigt jämn där paren följdes åt, 1 up lika 1 up, och så höll det på. När hål 18 var spelat så var resultatet fortsatt lika. Så det blev att kliva ut på hål 1 igen. Där kunde Sofia och Sara avgöra med en birdie. Kul när en match är så jämna, sen är det ju alltid surt att förlora.

Vi säger grattis till Sofia och Sara och bra kämpat till Albin och Oliver.

Vi har även en Looser stege, dit alla som förlorar i Match Cupens första omgången hamnar. Årets vinnare av Looser stegen blev Per-Olof Jakobsson och Gillis Land, grattis till vinsten! I finalen besegrade dom Niklas Persson och Anders Wersén. I den matchen var det inte lika jämt.

Alla pristagare blir kontaktade när pris finns att hämta i shopen.

Tack till alla er som under säsongen varit med i någon av våra stegar. Nu laddar vi om inför nästa års Match Cup, blir spännande och se vem som blir vinnare då.